Makové kvietky

Rozhodla som sa urobiť radosť sebe aj mojim najmilším a upiekla som tieto rozkošné sladké makové kvietočky. Dúfam, že Vám budú chutiť 🙂

Potrebujeme

Cesto: 150 g hladkej múky (ja som použila špaldovú), 125 g mletého maku, 125 g cukru (ja som použila trstinový), hladkú múku na posypanie dosky

Krém: 200 ml mlieka, 80 g masla, 80 g cukru, 3/4 vrecúška pudingového prášku (ja som tam sypla celý :D, použila som príchuť Pravá vanilka)

Postup

V mise zmiešame múku, cukor a mak. Do zmesi pridáme nakrájané  maslo.

20150122_200404

Dôkladne premiesime, cesto zabalíme do potravinárskej fólie a dáme asi na 30 minút chladiť.

Cesto rozdelíme a na tenko rozvaľkáme na pomúčenej doske, povykrajujeme kvietky (samozrejme môžte použiť aj iné tvary formičiek).

20150122_202756

Kvietky preložíme na plech vystlaný papierom na pečenie a v rúre vyhriatej na 125°C pečieme asi 20 minút. (Ja mám staručkú rúru, tak mi stačilo približne 15 minút).

Pripravíme si krém: Z mlieka a pudingu uvaríme hustý krem. Z stáleho miešania necháme trochu vychladnúť. Postupne do krému vmiešame maslo a cukor. Hladký krém dáme stuhnúť do chladničky (alebo v zime na balkón). Polovicu upečených kvietkov natrieme pudingovým krémom a zlepíme s nenatretými kvietkami. Na vrch môžte naliať polevu, čokoládu, alebo nechať len tak (ja som ich pocukrovala).

20150122_21311020150122_213124

Dobrú chuť 🙂

Pridaj komentár

