Nie tak celkom klasické britské koláčiky k čaju

Pred nedávnom som narazila na recept na klasické britské koláčiky k čaju o piatej. Keďže som obmedzená v používaní klasickej múky, rozhodla som sa použiť múku pohánkovú a bola som zvedavá, ako to celé dopadne.

Viem presne, ako by mali tieto britské koláčiky chutiť, keby som použila múku klasickú, pšeničnú bielu. Na moje prekvapenie, aj tieto pohánkové koláčiky chutili výborne, avšak úplne inak, ako by mali. Pohánková príchuť sa dosť drala na povrch, čo však vôbec nevadilo. Ale pusťme sa do receptu 🙂

Potrebujeme:

1 3/4 hrnčeka hladkej múky (ako som spomínala, ja som použila pohánkovú. Keďže je ťažšia, dala som jej menej ako je predpísané, čiže 1,5 hrnčeka, približne)

3 ČL prášku do pečiva

1 ČL soli (morskej)

4 PL masla

1/8 šálky cukru (trstinového)

1/2 šálky mlieka (bezlaktózového)

1 žltko na pomastenie povrchu pred pečením

Rúru predhrejeme na 220°C. Plech vystelieme papierom na pečenie. Vo väčšej  mise zmiešame múku, prášok do pečiva a soľ. Rozdrobíme maslo a zapracujeme do múčnej zmesi (za pomoci rúk, žiadne roboty, mixéry a pod.) až kým zmes nezíska “pieskovú” konzistenciu.

Pridáme cukor, nalejeme mlieko a všetko dobre spolu premiešame (mne sa z toho urobila taká “blatistá” zmes, dosť ťažko tvarovateľná – cesto by sa malo na pomúčenej doske vyvaľkať asi na 2cm hrubý plát a vykrajovať kolieska, ale keďže konzistencia nedovolila, na plech som robila rovno kôpky). Vrch koláčikov potrieme rozšľahaným žĺtkom a dáme piecť do rúry asi na 12 minút, kým nebudú krásne zlatisté.

Podávame s maslom a marmeládou, príp. s nutellou, komu ako príde na chuť 🙂

Dobrú chuť

IMG_20150327_083148

 

Pridaj komentár

