The may bookish challenge #1 and #2

tumblr_nnpp5n0Mqh1rz8p1so1_540

Rozhodla som sa, že tento mesiac skúsim urobiť tento bookish challenge, dúfam, že sa mi podarí splniť všetky dni. Keďže som sa k tomu dostala až dnes, spojím prvý a druhý deň do jedného 🙂

1st – Your favourite romance novel

IMG_20150502_114139

 

Už roky som zamilovaná do Jane Austen a jej románov. Pýcha a predsudok je jeden z nich. Mnoho žien po celom svete sníva o svojom vlastnom pánovi Darcym a o tom, že prežijú rovnaký príbeh lásky.

Niet sa čomu čudovať, veď čo je vzrušujúcejšie ako z nenávisti pomaly prechádzať k láske, ako uvedomovanie si, že človeka, ktorého sme nemohli vystáť, vlastne z celého srdca milujeme?

IMG_20150502_114529

Pýchu a predsudok som čítala už niekoľko desiatok krát a stále nemám dosť. Vrelo odporúčam aj filmové spracovanie v hlavných úlohách s Keirou Knightley a Matthew MacFadyenom, patrí totiž medzi najkrajšie filmové spracovanie knihy, aké poznám.

2nd – A Sci-Fi novel that means a lot to you

Sci-Fi romány ešte veľmi nemám načítané, ale z toho mála, čo som prečítala, vyberám Hry o život od Suzanne Collins.

IMG_20150502_120848

 

Priznám sa, ako prvý som videla film, dovtedy som ani netušila, že existuje nejaká Suzanne Collins a jej Hry o život. Samozrejme som nemohla dlho čakať a knihu som si musela prečítať. A bola som nadšená! Katniss a jej príbeh ma dokonale očaril. Obdivujem jej silu, odvahu, obetavosť. Vždy, keď nevládzem, keď sa chcem vzdať, musím si povedať, že ak Katniss zvládla hry o život, ja túto situáciu musím zvládnuť tiež. V mnohých veciach sa s ňou stotožňujem, vidím sa v nej, prirástla mi k srdcu a na Hry o život nedám dopustiť.

IMG_20150502_121620

Kniha rieši problémy, ktoré ťažia aj nás. Utláčanie, manipulácia, zvrhlosť tých “najvyšších”, odvádzanie pozornosti od skutočných problémov, nerovnováha… Zároveň kniha opisuje ako prežiť, ako sa nevzdávať, nestrácať nádej. Nechýba ani láska, ktorá dostane všetky romantičky, ale nie je jej tam zbytočne priveľa, aby to mohlo odradiť od čítania napr. mužov, ktorí si na takéto “taľafatky” veľmi nepotrpia. Akcia, skvelé opisy, výborný príbeh, premyslené postavy, to všetko v knihe nájdete.

IMG_20150502_121718

 

Pravdaže odporúčam aj všetky (zatiaľ) tri filmové spracovania. Aj napriek početnej kritike považujem tieto filmy za veľmi vydarené spracovania knihy, Jennifer Lawrence to ako Katniss veľmi pristane a rozhodne som jej to verila.

 

Pridaj komentár

