The May Bookish Challenge #10, #11, #12, #13 and #17

10th – A book that you have bought on a journey

DSCN5300

Rebecca Donovan – Dôvod dýchať

Knihu som si kúpila na výlete do Levíc pred pár týždňami. Zatiaľ som sa nedostala k jej prečítaniu, ale veľmi sa na ňu teším.

11th – Your most beaten-up book

DSCN5302

Elwira Milewska-Wlodzimierz Zonn – Nebo a kalendár

 

Keď som bola malá, túto knihu som zbožňovala, neustále som v nej listovala, čítala, skúmala obrázky, bola som ňou očarená (neviem, čo ma na nej tak fascinovalo). Neviem, odkiaľ sme túto knihu mali, ale čo si pamätám, vždy bola takáto zničená (priznávam, aj ja som tomu pomohla, poniektoré ilustrácie som proste musela vylepšiť 😀 ) V knihe sa píše hlavne o astrológii, v minulosti aj “súčasnosti” (kniha je z roku 1978), numerológii atď. Knihu dopĺňajú veľmi zaujímavé ilustrácie:

DSCN5305

 

12th – A book featuring an LBGTQA+ character

DSCN5306

Stephen Chbosky – Charlieho malé tajomstvá

Veľmi zaujímavá kniha. Začína trošku rozpačito, nevedela som, či to bola dobrá kúpa, ale čím ďalej som ju čítala, tým viac som bola očarená. Charlie je jeden z najzaujímavejších knižných hrdinov, v niektorým veciach mi pripomínal Holdena z Kto chytá v žite. LBGTQA+ character spĺňa jeho kamarát Patrick – rovnako veľmi zaujímavý človek hľadajúci svoje šťastie. Rozhodne odporúčam.

13th – Your favourite classic novel

DSCN5309

Charlotte Bronteová – Jana Eyrová

Jeden z najkrajších romantických príbehov všetkých čias. Jana Eyrová je nesmierne citlivá, nádherná kniha o sile charakteru, sile lásky, morálky, nádeje. Toto vydanie je pomerne staré, ale mne sa veľmi páči aj vďaka jazyku v preklade, má to svoje “dobové” čaro.

17th – Your favourite paperback cover

DSCN5323

Rainbow Rowellová – Eleanor a Park

Kniha, na ktorú som sa nesmierne tešila, ale bohužiaľ som sa k nej ešte nedostala (tak veľa kníh a tak málo času 😦 ) Obálka je naozaj veľmi roztomilá, dúfam, že taký bude aj samotný príbeh.

One thought on “The May Bookish Challenge #10, #11, #12, #13 and #17

  1. Spätné upozornenie: The June Bookish Challenge #12, #13 & #14 | Zuzanka v krajine zázrakov

Pridaj komentár

