The July Bookish Challenge #1 – #17

Dlhšie som sa neozvala, nakopili sa mi povinnosti a ubudol voľný čas a sily. Ale idem to hneď napraviť, hádam toho nebude naraz príliš veľa 🙂

1st – A Book With a Colorful Cover

P7050147

Claudia Gabelová & Cheryl Klamová – Elusion

Na túto knihu som veľmi zvedavá, dlho som sa rozhodovala, či si ju kúpiť alebo nie, nakoniec zvíťazila zvedavosť a chuť dať šancu. Zatiaľ som si ju však nevyžrebovala 😀

2nd – A Book That Kept You Up ´Til the Early Hours of the Morning

P7050151

Juliette Benzoniová – Krásna Katarína

S Catherine/Katarínou som sa zoznámila niekedy na konci ZŠ alebo začiatku SŠ a to som sa od nej nedokázala odlepiť. Mám doma všetky diely a často som ponocovala a čítala tieto knihy až kým ma neboleli oči alebo som nemusela vstávať do školy 😀

3rd – Recipe Books

P7050153

Nerada varím ale milujem pečenie, preto takmer všetky kuchárske knihy, ktoré vlastním, sú o pečení a nepečení koláčov 🙂 Rada skúšam stále nové a nové zákusky, skúšam tradíciu aj novinky. Nie vždy sa to podarí, ale nikto nie je dokonalý, hlavne, že skúšam ďalej a mám nevyčerpateľnú zásobu inšpirácií 🙂

6th – Your Favorite Kiss

20150710_082701

Colleen Hooverová – Beznádejná

Táto kniha ma totálne očarila svojou romantikou a tým, ako autorka dokáže opísať láskyplné scény tak, ako keby ste ich sami zažívali, zanechá vo vás pocit, že presne toto (tú romantiku a lásku) chcete zažiť aj vy 🙂 A keď Holder konečne pobozká Sky… ❤

9th – Books With Chapter Illustrations

20150710_082907

Lewis Carroll – Alenka v kraji divu a Za zrcadlem

Tento výtlačok obsahuje fakt nádherné ilustrácie Johna Tenniela:

 

10th – What Are You Currently Reading?

P7180247

Thomas Hardy – Ďaleko od hlučného davu; Návrat do rodiska

Momentálne vláčim v kabelke túto dvojknihu, ktorá mi zaručene napraví chrbticu. Od Thomasa som doposiaľ čítala iba Tess d´Urberville, ktorá ma jednoducho očarila, tak dúfam, že ani tentokrát nebudem sklamaná. K čítaniu ma nabudil film, ktorý bol nedávno v kinách a na ktorý som nestihla ísť, tak teda prečítam najprv knihu a filmové spracovanie si pozriem neskôr.

14th – Books You Had To Read For School

 

 

 

P7180279

William Shakespeare

Williama milujem už do základnej školy, preto som sa nikdy nemusela nútiť do povinného čítania. Jeho hry a sonety milujem natoľko, že som ich vláčila všade so sebou, veľké zväzky tragédií a komédií, čítala som ich, kde som mohla, po ceste autobusom, na pláži, pod perinou, vypisovala som si najkrajšie časti a učila som sa ich naspamäť.

17th – Books With Beautiful Artwork

P7180259 P7180272

 

Andrej Sládkovič – Detvan & Haruki Murakami – Podivná knihovna

Obidve knihy si zaslúžia byť obsiahnuté v tomto bode. Každá z nich v sebe ukrýva úplne rozdielne umenie, ale obidve sú nádherné:

P7180281 P7180283 P7180285 P7180286

 

Ilustrácie v knihe Podivná knihovna od Haruki Murakamiho má na svedomí Kat Menschik. Sú, rovnako ako Murakamiho diela, snové, neskutočné, zvláštne a predovšetkým nádherné, plné moderného snenia a temnoty.

P7180266 P7180268

 

Naproti tomu ilustrácie Martina Benku v Detvanovi sú nádherne tradičné, svetlé, radostné,  slovenské, prírodné, srší z nich láska k Slovensku a slovenskému človeku. Mám k nim aj zvláštny, srdcový vzťah, takéto maľby zdobia aj balkón mojich starých rodičov, vlastnoručne ich na steny maľoval môj dedko, ktorý už bohužiaľ nie je medzi nami.

 

Pridaj komentár

