Recenzia / Moje sladké šestnáste storočie

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Originálny názov: My Super Sweet Sixteenth Century

Autor: Rachel Harrisová

Vydavateľstvo: CooBoo

Prekladateľ: Lenka Loncová

Rok vydania: 2013

Väzba: Pevná

Počet strán: 272

„Som v pasci. Sústreďujem sa na monitor pred sebou a zbežne si prezerám zábavné programy premietané počas letu, aby som prestala vnímať Jennu. Ako keby to bolo vôbec možné. Keď sa energická snúbenica môjho otca rozruší, prisahala by som, že niekedy ju počujú len psy.“

Cat Crawfordová bude mať o pár dní sladkých šestnásť. Jej budúca nevlastná matka jej chystá obrovskú Hollywoodsku oslavu, na ktorú sa však Cat vôbec neteší. Jediné svetlé miesto v jej „bezútešnom živote“ je výlet do Florencie, ktorú miluje. Osud má však pre ňu veľké prekvapenie – keď zo zvedavosti vojde do cigánskeho stanu, aby si dala vyveštiť budúcnosť, stane sa niečo neuveriteľné – cigánka ju pošle o pár storočí do minulosti, presnejšie do Florencie 16. storočia. Tam sa Cat stretne so svojimi predkami a práve tam sa má naučiť zopár životných lekcií. Vezme si Cat k srdcu to, čo sa ju osud snaží naučiť?

moje sladké šestnáste storočie

„Všade okolo mňa sú ľudia oblečení v podobných odevoch, v celom tom zhluku nie je ani len jediný nevkusne oblečený turista. Budovy vyzerajú rovnako, ale čistejšie, a všetko mi pripadá akési jasnejšie. Nepočuť žiadne burácajúce motory, ktoré by prehlušili škriekavé tóniny cikád.“

Táto kniha ma lákala už dlhšiu dobu a keď som zistila, že ju máme v knižnici, neváhala som a požičala som si ju. Spočiatku sa tento príbeh zdal dosť „detský“, síce mám rada YA, ale pripadalo mi, že toto je už aj na mňa príliš. Ale zaprela som sa, čítala som ďalej a neoľutovala som. Príbeh sa začal rozvíjať, objavil sa senzačný chlapec, do knihy vstúpila aj láska a romantika (a to ja v knihe musím mať) a tak Zuzanka bola spokojná, dokonca nad mieru, lebo Rachel dokáže opísať nádherné romantické scény a nádherné scény s prvým bozkom 🙂

Cat sa vo Florencii spoznáva so svojou dávnou sesternicou Alessandrou a jej rodinou a samozrejme, s úžasným chlapcom – Lorenzom, do ktorého sa zamiluje. S Alessandrou sa stanú niečo ako najlepšie kamošky, zažívajú rôzne dobrodružstvá, Cat jej ukazuje niečo zo svojho sveta a zároveň sa učí niečomu novému zo sveta starého.

„Alessandra sa ku mne blíži krívajúc a s posmeškom na inak krásnej tváričke. Keď hovorí svoj text, má drsný hlas.“

Cat si z budúcnosti so sebou donesie len svoj ruksak, v ktorom má životne dôležité veci, ako prehrávač hudby, bulvárny časopis, šminky a voňavú kozmetiku, vďaka týmto veciam Alessandra Cat uverí, že je z budúcnosti a nie je blázon. Lorenzo však nič také netuší, to mu však neprekáža pri zamilovávaní sa do Cat. Na plese spolu zažijú krásnu romantickú scénu, pri ktorej sa moje pubertálne, romantické srdiečko rozplývalo blahom 😉

„Uprene sa pozerám do jeho hlbokých čokoládových očí a zvyšok bálu je zrazu preč.“

Samozrejme, čo by to bol za príbeh, keby sa neobjavili problémy. Nebudem prezrádzať aké, to už je na vás, aby ste to zistili, a tak bežte, kupujte či požičiavajte knihu a nechajte sa pohltiť týmto zaujímavým príbehom zo 16. storočia 😉

Ku knihe si nezabudnite pribaliť jednu cigánku, ktorá vás prenesie v čase, tetovanie hrušky a balíček prežitia z budúcnosti.

Hodnotenie: 4/5

Pridaj komentár

