Recenzia / Príbeh dvoch storočí

Originálny názov: A Tale of Two Centuries

Autor: Rachel Harrisová

Prekladateľ: Lenka Loncová

Väzba: Pevná

Počet strán: 326

„Zatváram oči pred jemným vánkom a točím sa, moje zelené hodvábne šaty mi svištia popri členkoch v nádhernej uvoľnenosti. Teplé slnko mi presakuje do pokožky a zdá sa, že vzduch, ktorý dýcham, sa nasýtil šťastím. Štrnásť rokov príprav na to, aby som sa stala manželkou bohatého obchodníka, dva roky driny, aby som potlačila svoje hriešne túžby, a to všetko vyvrcholí v tomto momente.“

príbeh dvoch storočí

Alessandru D´Angeli, ktorú si pamätáme z knihy Moje sladké šestnáste storočie, to už vo svojom svete nebaví. Nie len že ju sklamalo niečo, v čo celý život verila, ale jej aj nesmierne chýba sesternica Cat, ktorá sa vrátila do svojho storočia. Keď narazí na cigánkyn stan, Alessandra neváha a vstúpi, zo stanu však vystúpi v Hollywoode 21. storočia. Je šťastná, že sa môže opäť vidieť so svojou sesternicou, no moderný svet je zložitý aj pre súčasníka, nie to pre dievča vyrastajúce v 16. storočí. Keď sa jej do cesty pripletie príťažlivý Austin, všetko sa ešte viac „skomplikuje“, pretože Austin ju chce naučiť, ako žiť a ako využívať to, čo jej svet ponúka.

Po prvej knihe od Rachel Harrisovej som ani chvíľu neváhala a voľné pokračovanie som si hneď bežala požičiať do našej knižnice. So zvedavosťou a radosťou som sa pustila do príbehu Alessandry a čakala som, či mi tento príbeh vykúzli na tvári úsmev alebo vrásky sklamania.

Musím sa priznať, že Príbeh dvoch storočí sa mi páčil oveľa viac ako Sladké šestnáste storočie. Pravdepodobne to bude tým, že zatiaľ čo v prvej knihe sa hrdinka stretávala s vecami, ktoré už v podstate vedela, len ich nezažila na vlastnej koži, v tomto príbehu sa Alessandra stretávala so samými novinkami, na ktoré nebola pripravená. Musí prekonávať samú seba, svoju nesmelosť, hranice, ktoré ju obklopovali celý doterajší život, učí sa, že nemusí byť za každú cenu dokonalá, nemusí každého potešiť, proste sa učí žiť.

„Opatrne siahnem po ružových bikinách a primeriavam si ich. V žalúdku sa mi mieša strach a prudký odpor k človeku, ktorý vytvoril takýto druh oblečenia.“

Už v prvej časti sme sa dozvedeli, že Alessandra je rodená herečka. V tomto modernom svete tento svoj talent využije a na strednej škole sa prihlási do divadelného krúžku, kde samozrejme hviezdi a zažíva prvé pocity šťastia z hrania a obdivu. No a dostávame sa k mojej najobľúbenejšej téme – romantike. Spoznáva sa s bohovským chalanom, Austinom, ktorý je príťažlivý, tak trochu rebel, nepochopený typ dokonalosti, no všetko klišé, ktoré si len môžeme priať, ale….no a čo? Mne to nevadí, nie som malicherná, je tam láska a je krásna, tak som spokojná 😉 Alessandra Austina samozrejme priťahuje, ale rozčuľuje ho, že sa stále za niečo skrýva, že sa nedokáže uvoľniť a odviazať sa. Preto situáciu vezme do svojich rúk a uzavrie s Alessandrou stávku, v ktorej ju bude učiť, ako žiť – dostatočne vzrušujúce, nie? 😉

Myslím si, že nič dôležité neprezradím, ak poviem, že sa tí dvaja do seba zaľúbia a tu prichádza moja chvíľa, lebo počas úžasnej scény, kde Austin Alessandru vezme na surf, sa konečne prvýkrát pobozkajú (milujem prvé bozky) a ten prvý bozk je že wooooooowajjachcem!

„Austin sa nadýchne. Skúmavo mi pozerá do očí a ja odvážne hľadím do tých jeho. Modlím sa, aby si nevšimol, že sa mi trasú kolená.“

Nesmieme však zabúdať ani na Cat a nezabudla na ňu ani Rachel a tak sa v pozadí odohráva aj románik medzi ňou a Lucasom, ktorý je tiež och a ach a všetky dievčenské (aj tie staršie) srdcia pištia, až v ušiach zaľahuje. Lucas urobí fakt krásne gesto, ktoré ma dostalo, ale neprezradím, choďte si ho do knihy prečítať sami, tsss.

Alessandru mám fakt rada. V mnohých veciach mi pripomína mňa samú, lebo aj napriek tomu, že je bojazlivá a ustráchaná, snaží sa svoje strachy prekonávať, prekročiť svoj tieň. Navonok je to dokonalá mladá dáma, slušná, vychovaná, „len aby si nikto nič zlé nepomyslel“, ale vo vnútri, tam je to samý vulkán, drieme v nej výbušná sila túžiaca po dobrodružstve, láske, po živote a stačí, aby ju niekto nakopol a ona dokáže žiť a dokáže robiť veci, ktoré ju vždy desili a ešte si to aj užíva.  A navyše má k tomu super chalana a ešte super kamošku-sesternicu a ešte aj super životnú lekciu.

Takže sme sa dostali k tomu, že túto knihu rozhodne odporúčam, lebo to nie je strata času, práve naopak, čas príjemne strávený J Úsmev na tvári mám aj teraz, keď si pri písaní recenzie na túto knihu spomínam, takže to je dobré znamenie a dúfam, že sa Alessandrin príbeh bude páčiť aj vám.

Hodnotenie: 5/5