Recenzia / Svůdné zlo

Originálny názov: Sweet Evil

Autor: Wendy Higginsová

Vydavateľstvo: CooBoo

Prekladateľ: Jana Jašová

Rok vydania: 2013

Počet strán: 416

„Novorozeně se rozplakalo. Porodní asistentka ho zabalila do připravené pokrývky a rychle podala sestře Ruth. Nejstarší jeptiška v klášteře už byla shrbená věkem, ale vyzařovala kolem sebe královskou autoritu. Vzala si malý uzlíček do náruče tak, aby mu zabránila v pohledu na umírající matku, a konejšivě na něj broukala.“

bdigkjdfgjdffk

Anna má 16, chodí na strednú, má najlepšieho priateľa, v kolektíve nie je práve najobľúbenejšia, pretože je strašná slušňáčka a okrem toho vidí auru ľudí a má oveľa lepšie vyvinuté zmysly ako bežný človek. Netuší, prečo to tak je, ale všetko sa zmení, keď na rockovom koncerte spozná Kaidana, ktorý, okrem toho, že je nesmierne príťažlivý, má inú auru ako tí ostatní. Anna sa konečne dozvedá pravdu o sebe, o svojej rodine ale hlavne o svete, ktorý nás obklopuje – zisťuje, že nič nie je tak, ako to na prvý pohľad vyzerá. Anna je totiž potomkom padlého anjela.

PC302768

Tematika padlých anjelov mi už dávno nie je blízka. Na strednej som to žrala, aj keď vtedy knihy s touto témou neboli tak premnožené ako teraz, ale trochu gotiky v bežnom živote neublíži 🙂 Preto som k tejto knihe pristupovala s rezervou, neverila som, že by toto mohlo byť to pravé čokoládové orechové práve pre mňa. No kamoška mi to odporúčala s tým, že sa mi to určite bude páčiť, lebo som potrebovala niečo krásne a romantické a aj napriek nepeknej obálke (nechápem, čo sa na ostatným na nej páči) som tomu dala šancu. A vyplatilo sa 🙂

„Znáš ten hlásek ve svý hlavě, co mu lidi říkají svědomí?“ zeptal se. Přikývla jsem. „Ve skutečnosti jsou to zprávy, který lidi dostávají od svých strážných andělu.“

Tento príbeh o nefiloch – potomkoch démonov, ktorí musia po zemi rozsievať hriechy, bol čarovný, naozaj ma chytil za srdce, pretože ani náhodou nebol napísaný hlúpo a naivne, ako by sa mohlo zdať. Navyše tam bolo celkom dosť vtipných momentov, čo sa mi popri tej romantike, odhaľovaní tajomstiev, prekonávaní samého seba a túženia po nedosiahnuteľnom náramne hodilo.

Anna je strašne zlatá hlavná postava. Páči sa mi, aká je slušná, nevinná, ako hľadá vo všetkom a v každom to dobré. Páči sa mi, ako rozmýšľa, že keď myslí na niečo, čo by nemala, hneď sa za to vyhreší a snaží sa byť zase tá rozumná osoba 🙂 Páči sa mi, ako sa správa ku Kaidanovi, že aj keď je z neho paf, tak nie je z neho až tak paf a dokáže triezvo uvažovať, aj keď by ako tínedžerka triezvo vôbec uvažovať nemala. Tak isto rešpektuje Kaidana, jeho poslanie, to, že niektoré veci proste musia byť tak, ako sú, nesnaží sa nasilu niečo meniť, pretože si uvedomuje, aké by to malo následky. Aj keď sa to od začiatku nezdá, Anna je silná hrdinka, takým svojím spôsobom. Mne jej dobrota a nevinnosť vôbec nepripadala ako slabosť, práve naopak. Je to rozhodne jej silná stránka, ktorá jej podľa mňa ešte určite v ďalších častiach nejako pomôže.

„Chytil mě za ruku a přitiskl si ji na tvář. Na chvíli zavřel oči, a když je otevřel, ohromil mě jejich zoufalý, zničný výraz.“

Kaidan. Ach, Kaidan, Kaidan, prečo si len taký sukničkár? A prečo si potomok démona a musíš robiť to, čo musíš?Je to krásna postava. Okrem toho, že je to ako vystrihnuté z príbehu o kráske a zvierati, je to také rozkošné, to, ako sa správal k Anne, že aj napriek jeho silným macho rečiam ju rešpektoval a vážil si ju. Je to jeden z tých dokonalých zlých chlapcov, ktorí sa správajú zle ku všetkým naokolo, len k tej svojej vyvolenej sa budú správať pekne. Po takom niečom túži v kútiku srdca každá z nás 🙂 A navyše je celkom dosť uveriteľný, čo by ma zo začiatku ani nenapadlo, ale Wendy sa to fakt podarilo. Takže sa môj hriešny zoznam rozšíril o nového badboya 🙂

„Bože na nebesích, byl tak sexy – tenhle výraz se až do dnešního dne v mém slovníku nevyskytl. Ale tenhle kluk byl sexy, jako by to byla jeho profese nebo co.“

Ostatné postavy boli tiež fajn, niektoré som si obľúbila (dvojičky), niektoré menej (Kopano, Patti). Vo všeobecnosti sa však v tomto príbehu neobjavovali postavy, ktoré by mi vyslovene vadili alebo by som si povedala, že niekto takýto by sa v skutočnom živote nevyskytoval.

V príbehu sa zoznamujeme s Anniným otcom, ktorý vôbec nie je taký, akého sme si predstavovali. Zisťujeme pravdu o Anne, jej rodičoch, o jej poslaní a o tom, aké ťažké to v skutočnosti všetko bude, že Romeo a Julia a ich znepriatelené rody boli šuvix oproti prekážkam, ktoré bránia Anne a Kaidanovi byť spolu.

„Ve tři ráno jsem se s truhnutím probudila. Do okenních tabulek bušil déšť. Zavřela jsem oči a snažila se uvolnit, zbavit se té podivné předtuchy. Právě když se mě znovu zmocnila dřímota, ucítila jsem jistotu, že mě někdo pozoruje.“

PC212618

Okrem milých, záhadných a vtipných pasáži sa v knihe stretneme aj s dosť (pre mňa) desivými časťami, konkrétne vtedy, keď Annu navštívili démoni a ona videla všetko to utrpenie, ktoré je v ľuďoch okolo nás. Rozhodne sa pri čítaní nebudete nudiť, pretože romantika sa strieda s akciou a aj keď to nie je to, čo som očakávala, nie som sklamaná, práve naopak. Veľmi sa mi ráta, že časť knihy bola písaná ako taký menší road-trip, keďže predstava, že sa vyberiem niekam ďaleko, na niekoľkodňovú cestu autom, s niekým, s kým sa nudiť rozhodne nebudem, ma nesmierne láka.

Knihu odporúčam všetkým beznádejným romantikom, milovníkom anjelskej tematiky a tým, ktorí by sa radi vybrali na cestu naprieč Amerikou s niekým nebezpečne príťažlivým 😉

sexytipsblog: Why Everyone Loves Scarlett Johansson in 10 Amazing Gifs

One thought on “Recenzia / Svůdné zlo