Recenzia / Svůdné nebezpečí

Originálny názov: Sweet Peril

Autor: Wendy Higgins

Prekladateľ: Jana Jašová

Počet strán: 360

afdkjdghhufudi

Slíbila jsem si, že se nikdy nebudu podílet na poslání sveho otce – svádět lidi k hříchu, k tomu, aby si ničili těla alkoholem a drogami.

Anna sa už zmierila s tým, že musí „pracovať“. Musí sa zúčastňovať rôznych párty, kde nabáda mláďatá k alkoholu a drogám. Popritom sa opije aj ona a zabáva sa do rána, no krásny život priemerného vysokoškoláka 😀 Ale Anna sa aj trápi, pretože stále myslí na Kaidana, ktorého miluje, ale vie, že s ním nemôže byť. Jej otec však pre ňu má inú robotu. Potrebujú na svoju stranu zverbovať ďalších nefilov, ktorí pomôžu Anne s jej úlohou, o ktorej ešte stále veľa nevie. Preto sa s Kopanom vydávajú do sveta, aby sa porozprávali s niektorými svojho druhu, aby im vysvetlili, o čo ide a zistili, ktorí budú zdieľať ich pohľad na vec.

“Vpíjel do sebe každý detail mého zjevu tak, že se mi z toho točila hlava.”

Musím sa priznať, že druhá časť tejto série bola pre mňa trošku nudnejšia, aj keď sa tam toho dialo pomerne dosť, ten pocit, že sa vlastne toho toľko nestalo, vo mne rezonoval. Navyše sa mi trošku prestal páčiť Kaidan, ale len trošku, lebo, no, často sa stane tá vec, že zo zlého chlapca sa zrazu vykľuje mäkota a tak trošku sa to stalo aj Kaidanovi. No ja viem, že sa to vždy musí nejako zlomiť, kedy aj ten najväčší tvrďák musí preukázať svoju dobrú stránku, ale niekedy sa to proste nepodarí a autor/ka to trošku preženie, tak ako sa to stalo napr. pri Krásnej katastrofe, kedy som nevedela, či chcem Travisa objímať alebo nakopať. Ale to nevadí, Kaidan to tak veľmi neprehnal, len trošku, trošičku.

P1162920

Anna je stále taká dobrá, ako bola v jednotke, trošku teda musí hrať zlú, ale stále je dobrá. To by mi vôbec nevadilo, lebo mám rada dobrých ľudí, ale čo mi fakt lezie na nervy je to, keď sa hrdina vie v každej situácii neskutočne ovládať. Chápem, že si človek uvedomuje, čo je pre neho alebo pre iných najlepšie a čím by situácii len priťažil, ale aj tak, je to stále len človek (aj keď polovičný) a určite by sa stalo, že občas podľahne svojim túžbam. Aspoň by to vyzeralo trošku realistickejšie. Ale je chvályhodné, že niektorí sa teda vedia tak ovládať, aspoň v knihe. Ja by som nevedela. (SPOILER!: napr. vtedy, keď boli konečne Anna s Kaidanom sami  a konečne si mohli prejavovať svoju lásku a Anna ide čo robiť? Upratovať?!? Zvysoka by som sa vykašľala na to, že v Kaidanovom byte je ako po výbuchu, ľahla by som s ním rovno medzi prázdne plechovky od piva 😀 )

Navyše mi vadil ten ľúbostný trojuholník, čo sa tam začal formovať, ja nemám rada ľúbostné trojuholníky, nemám rada, keď hrdinka niekoho nenormálne miluje ale zároveň postupne podlieha túžbe po niekom inom. Ako je to reálne, stáva sa to a nejde tu ani o žiaden podvod alebo niečo také, ale aj tak som nervózna z toho, keď sa dvom milujúcim ľuďom okrem iných prekážok postaví do cesty ešte niekto tretí. Alebo aj štvrtý.

“Chtěla by mít jen šanci na lásku. Jako to chceme my všichni. Láska je středobodem života, jenže my prostě nemohly prožít zádný vztah až do toho stadia, kdy už je poklidný, ne vzrušující a bezstarostný.”

Páči sa mi, že sa autorka v knihe dotýka aj trošku vážnejších tém, nie veľmi, ale tak, aby o nich človek vedel, napríklad o násilí na ženách. Takto sme sa zoznámili s nefilkou Zaniou, ktorá sa mi celkom páči, dúfam, že v tretej časti ešte dostane slovo, lebo by rozhodne mohla byť zaujímavou postavou, až tak zaujímavou, že by sa jej podľa mňa mohla dostať pozornosť v samostatnej knihe. Ešte sa mi rátalo, že som mohla s hrdinami zase trošku cestovať po svete, navštíviť aspoň na chvíľku iné krajiny, aj keď tam teda toho mohlo byť trošku viac, nejako opísať okolie, ľudí, niečo zaujímavé z tej ktorej krajiny, ale cestovali sme, nebudeme sa sťažovať 🙂

10 Ways Sleeping Without Clothes Can Benefit You

Ešte k obálke: neviem, kde zohnali tú modelku, ale ten sfetovaný výraz, čo má v tvári, je na nezaplatenie. Páči sa mi však farebnosť a celkový dojem, kde sú obaja v čiernom, hriešnom oblečení, tak trošku bojovne nastavení, ale stále. Tie tváre. Nie. A ešte raz nie.

Celkový dojem z knihy je nadpriemerný, ale horší ako pri prvej časti. Teším sa, ako bude príbeh pokračovať, lebo to ešte môže byť veľmi vzrušujúce a keďže z iných recenzií viem, že sa to skončí dobre a sladko, o to viac sa teším, lebo v tomto čase potrebujem dobré a sladké konce (aj stredy a začiatky).

One thought on “Recenzia / Svůdné nebezpečí