Recenzia / Svůdné zúčtování

Originálny názov: Sweet Reckoning

Autor: Wendy Higgins

Prekladateľ: Jana Jašová

Počet strán: 416

vgjiefireie

„V koktejlovém baru ve Vegas neměla ani jediná duše tušení, že ve vzduchu jsou démoni. A ani jedna duše by neuvěřila tomu, že ti čtyři pánové, ktoří sklízejí obdivné i závistivé pohledy přítomných, patří k nejlepším vyslancum pekel, kteří kdy chodili po zemi. Lidé dokázali vycítit jejich kouzlo, přitahovala je moc a záhadnost v jejich tvářích, nechávali se jimi nalákat jako motýli k zářivým květum s jedovatým nektarem.“

Anna je hlavná podozrivá z plánovania zrady voči démonom, ktorí ju podozrievajú, že ona je tá vyvolená čistého srdca. Preto nemôže otáľať a musí sa pripraviť na rozhodujúci boj, do ktorého musí dať všetku svoju silu aj vieru. Statočne jej v tom pomáha milovaný Kaidan a ostatní nefilskí aj ľudskí priatelia. Anna si musí zachovať čistotu, užiť si možno posledné pekné chvíle so svojou láskou a dať sa do „práce“.

r

V prvom rade chcem povedať, že áááááááááááááchhhhh! Sladučká romantika na každej stránke tejto poslednej časti trilógie. Ako ja som silná romantička, ale občas sa mi zdalo, že je toho veľa, no potom som si povedala, že prečo nie, veď zlého je aj tak všade dosť, tak si môžem dopriať trochu tej rozprávkovej cukríkovosti. A práve tá romantika bola jediným nosným pilierom tejto knihy, lebo inak musím priznať, že to bola strašná nuda. Až na pár posledných strán, kedy sa to všetko rozbehlo, som zívala nudou. Preto nezostáva nič iné, len si užívať chvíle lásky a krásy a jednorožcov a dúhy.

“Před našeptávači se nedalo nikam ukrýt, nikam uniknout.”

Anna je stále jednoducho Anna, stále nesmierne dobrá, snaží sa urobiť za každú cenu tú správnu vec, ale zároveň potrebuje byť silná, pripravená na najhoršie. Nijak zvlášť mi neliezla na nervy, ale ani ju nemám práve najradšej, nie tak, ako v prvej knihe. Čakala som, že do tretej časti sa vyvinie oveľa viac, zosilnie, že z nej bude naozaj tá správna hrdinka s veľkým H, ale ostalo pri zaľúbenom dievčatku, ktoré dostalo veľkú úlohu a poriadne ani netuší, čo sa to vlastne od nej chce. Kaidan nie je ten Kaidan ako v jednotke, tak ako som už písala v recenzii na druhú časť série. Je to proste zlatý chalan, ale keby som ho spoznala v druhej a najmä tretej časti, na môj hriešny zoznam by sa nedostal. Je to veľmi krásne, ako Annu ľúbil a to všetko, ale to jeho zlé ja mu jednoducho bohovsky pristalo, bez neho to už nie je ono. Och, smola.

Ostatné postavy sa veľmi nezmenili, teda až na dvojičky Ginger a Marnu, tie od jednotky prešli z jedného konca na druhý, ale u nich mi to nijak nevadilo, práve naopak, z nich aj v jednotke tak akosi vyžarovalo, že sú lepšie, ako by sa chceli javiť.

Prejdem k deju… no… čakala som, že sa tu bude toho diať oveľa, oveľa viac. Väčšinou som čítala o Anne a Kaidanovi a ich láske, o tom, ako Anna premýšľa alebo sa s ostatnými rozpráva o svojom poslaní, ako to urobia, čo urobia, neurobia atď. a až ku koncu knihy sa konečne stalo to, na čo sme sa v druhej časti pripravovali. Obávala som sa, že nastane ten WTF moment ako napr. v záverečnej časti Twilight, ale našťastie, Wendy sa nebála ísť ani do drsnejších scén (no, drsnejších 😀 staré Dobšinského rozprávky sú drsnejšie, ale tak aspoň nebudeme mať nočné mory).

“Zadívala jsem se do modré hloubi Kaidanových očí, plné horoucích příslibu, ktoré mě rozechvěly až do morku kostí.”

Niekoľkokrát som sa musela pozastaviť nad tým, ako to Wendy pekne vymyslela, aby každé riešenie pekne padlo vhod Anne, aby dosiahla to, čo chcela a zároveň nič nepokazila. Zase rozprávkové riešenia, ale kašľať na to. Keď budem chcieť niečo realistickejšie, prečítam si Tolstého. Niekedy som sa však cítila, ako keby som čítala Bravíčko a články, ako sa obliecť a namaľovať na súboj s démonmi, Wendy tu akosi trošku zinfantilnela oproti napr. jednotke. Ale keďže som si Annu aj Kaidana a celý tento príbeh od prvého čítania obľúbila, nemôžem sa hnevať alebo na celú túto sériu zanevrieť. Stále je to milý príbeh, akurát sa zmenilo to, že druhýkrát by som tieto knihy už nečítala, možno jednotku, ale porozmýšľala by som.

Things Women Say After Sex First Kiss: Expectations Vs. Reality

Ak mám zhodnotiť celú sériu, myslím si, že všetko by sa dalo vtesnať do jednej knihy, vynechali by sa nepodstatné pasáže o tom, čo si kto myslel, ako sa obliekol a ako sa pri tom cítil či tváril, druhú časť by som vtesnala možno do troch kapitol, svižnejšie tempo, menej rozprávkovej romantiky a kniha by nemala chybu, lebo tematika sa mi veľmi páči. Aj napriek tomu však neľutujem, že som strávila čas pri týchto knihách, pretože som si oddýchla, odreagovala som sa a snívala som.

Moje hodnotenie: 4/5 (s odretými ušami)

One thought on “Recenzia / Svůdné zúčtování