Recenzia / Dárek z pravé lásky

Originálny názov: My True Love Gave to Me

Autor: Holly Black, Ally Carter, Matt de la Peňa, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Stephanie Perkins, Rainbow Rowell, Kiersten White, Laini Taylor

Vydavateľstvo: CooBoo

Prekladateľ: Jana Montorio Doležalová, Ivana Svobodvá

Rok vydania: 2015

Väzba: Hardcover

Počet strán: 360

fjfghiduhtir

Konečne som sa dostala k dočítaniu tejto mnou veľmi očakávanej knihy. Pôvodne som plánovala, že si túto knihu užijem presne počas vianočného obdobia, zabalená do vianočnej deky, za oknom bude padať sneh a ja budem piť vianočné kakavko a… ja som mala počas Vianoc len depku, za oknom pršalo, k vianočnej deke som sa ani nedostala. Čo už, asi naozaj nebol ten správny čas. Ten nastal teraz, počas jarných prázdnin 😀 a musím povedať, že som si túto knihu užila ako keby boli Vianoce. Ale poďme pekne rozobrať jednu poviedku za druhou:

O půlnocích od Rainbow Rowell – túto poviedku som si prečítala ešte cez Vianoce a veľmi ma potešila, lebo to bolo celé také milé, okúzľujúce, také Rowellovské, musela som sa usmievať ako trtko 🙂 Príbeh nekonečného sa míňania spriaznených duší ma dostal a koniec je naozaj krásny, taký som si želala. 5/5

“Popadla další quiche a ještě jednu buchtičku a odtáhla Noela za sebou.”

tumblr_o8vfroCFVz1qisoh9o1_500.gif

Dáma a liška od Kelly Linkovej – fuuuuha, túto som tiež začala čítať ešte počas vianočných sviatkov, asi v prvej štvrtine poviedky som knihu odložila a do teraz neotvorila. Asi toto mi skazilo celé to tešenie, lebo to bolo podľa mňa hrozné. Vôbec netuším, čo v knihe táto poviedka robila, ani sa mi nechcelo ju dočítať, ale prekonala som sa. Celé mi to vôbec nedávalo ani najmenší zmysel, postavy boli divné a nesympatické, aj celá tá zápletka bola taká nijaká a o štýle písania ani nehovorím. Od tejto autorky si už asi nič neprečítam, sorry. 1/5

“Má krásne ruce. Na konečcích prstu nemá žádné mozoly.”

no paris hilton smh disagree smdh

Andílci ve sněhu od Matt de la Peňa – tento príbeh ma znova dostal na palubu. Postavy mi boli veľmi sympatické, mala som aj slzy v očiach. Celé toto stretnutie dvoch mladých ľudí bolo také citlivé a osudové. 5/5

“Kolem pulnoci jsem byl oficiálně namol, a zatímco jsem si užíval klábosení s Haley, přemýšlel jsem, jaký by to bylo, kdybych ji políbil.”

tumblr_o8vg0gUn191qisoh9o1_500.gif

Najdeš mě podle Polárky od Jenny Hanovej – taká roztomilá rozprávočka, ktorá ma síce ničím zvlášť nenadchla, ale ani ma neodradila, čítalo sa to príjemne, ale bolo to trošku prikrátke, nestihla som sa ani spamätať a už bol koniec, ktorý neviem, či sa mi páčil, alebo nie. 3/5

Hrozilo, že muj dárek vubec nepřijme, ale když otevřel krabičku, dlouho zustal na sýkorku hledět.”

tumblr_o8unb6Pgsm1vthqa4o1_500.gif

To je Yulský zázrak, Charlie Browne od Stephanie Perkinsovej – toto bola jedna z mojich naj poviedok 🙂 Tak krásne a AWWWW, že som sa skoro roztopila ako tohtoročný sneh, prijala by som celú knihu o Marigolde a Severovi, určite by bolo ešte o čom písať. A ten koniec 🙂 Teraz som presvedčená, že knihy od Stephanie si chcem určite prečítať. 5/5

“Z jedné věže nábytku sundal tyrkysový marocký stolek, opatrně, jako by hrál Jengu.”

tumblr_o8unb6Pgsm1vthqa4o3_500.gif

Váš záskok za Santu od Davida Levithana – no, čo povedať k tomuto. Jazyk, ktorým je táto poviedka napísaná, je pekný, dobre sa to číta, ale ten obsah mi nič nehovoril, nevyvolal vo mne žiadne emócie, vôbec som to nemusela čítať. Za ostatnými poviedkami výrazne zaostáva. 2/5

“A teď tu mám Riley, v tom věku, kdy křehká skořápka dětství začíná dostávat první trhliny.”

Krampuslauf od Holly Blackovej – ďalšia z poviedok, ktorá mi nič nedala a do tejto knihy sa mi nehodila. Áno, bolo to niečo odlišné, nie tak sladké, ale do vianočnej knihy si prosím extra dávku cukru, ďakujem. 2/5

Zdálo se, že se všichni dobře baví, a když jsem mírně přimhouřila oči, všechno bylo nádherné tak jako v mých představách.”

Cos to sakra provedla, Sophie Rothová? od Gayle Formanovej – znova jedna milá záležitosť, keď sa dvaja stretnú a rozhovormi si nazerajú do najskrytejších kútov duše a je to také romantické a chceme to zažiť všetky 🙂 5/5

“Snažila se pokračovat ve vtipu o svetrech s Rudolfem, ale možná to byl dukaz toho, jak daleko za dnešní večer pokročili, protože vtip zustal bez odezvy.”

tumblr_o925pcgLik1qisoh9o1_500.gif

Kyblíky s pivem a jezulátko od Myry McEntireovej – milé, trochu krátke, trochu veľmi kostolné a naivné a dokonalé, nešlo to tak do hĺbky, ako by som si priala, ale na to by trebalo asi celý román, však? Hlavný hrdina rozhodne stojí za povšimnutie, je veľmi zaujímavý a malo by sa to využiť 🙂 4/5

“Před očima mi prolétl obrázek Gracie v bikinách, následovaný představou pastora Robinsona v plavkách.”

tumblr_o9cb4lB7No1qisoh9o1_500.gif

Vítejte ve Vánocích, CA od Kiersten Whiteovej – ďalšia poviedka do zbierky obľúbených. Bolo to celé také rozkošné, sladké, plné vôní, chutí, pravá atmosféra Vianoc a ešte som mala aj slzy v očiach a k tomu sú vždy body na vyše. A Ben bol fakt zlatíčko. Ďalšia poviedka, ktorá by si zaslúžila román.  5/5

“Na Štědrý večer se objevím v práci a najdu Bena, jak leje bílou čokoládu na budoucí čokoládky sypané mátou.”

tumblr_nooy0uPdFZ1tq4of6o1_400.gif

Betlémská hvězda od Ally Carterovej – toto bolo také naivnučké a idealistické, až to nebolo pekné, ale aké iné by mali byť Vianoce ak nie idealistické? A kedy by sa mali plniť želania len tak, bez problémov a nereálne, ak nie na Vianoce? 4/5

“Celá místnost byla osvětlená pouze svíčkami a bílými žárovičkami na šesti vánočních stromcích.”

tumblr_inline_o9n5r1O6Ts1toxe3y_500.gif

Dívka, která probudila snílka od Laini Taylorovej – na koniec sme dostali poriadnu nálož fantázie a rozprávkovosti. Veľmi zaujímavý námet, veľmi pekne napísaný. 5/5

“Následoval řetězec dalších svítání a Snílek vytvořil uplně nový miniaturní svět jen pro Neve.”

Väčšina týchto vianočných poviedok bola neskutočne romantická a rozkošná, romantičke takého kalibru, ako som ja, sa to proste musí páčiť. Väčšinu príbehov okrem romantiky spája to, že sa niekto chce dostať niekam inam, odísť zo sveta, ktorý ho celý život obklopoval, až kým nenašli niekoho, kto im to miesto a ten život nespravili krásnym. Milujem rozprávky a tieto príbehy rozprávkové naozaj boli, niektoré viac a niektoré menej, ale všetky spája láska, o takmer všetkých som dokázala snívať a dokázala som sa v nich vidieť. Kniha je krásna ako zvonka, tak aj zvnútra, určite kúpu neľutujem a budúce Vianoce sa k niektorým príbehom veľmi rada vrátim.

PC212639

Moje celkové hodnotenie: 4/5

 

5 thoughts on “Recenzia / Dárek z pravé lásky

  1. Říkala jsem si, jak vydržím a Dárek z pravé lásky si nechám až na příští Vánoce, abych k tomu měla i tu správnou atmosféru… No, nejsem si jistá, jestli to tak dlouho vydržím.:))

    Like

  2. Spätné upozornenie: Mesiac s knihou / Január + Február | Zuzanka v krajine zázrakov

Pridaj komentár

