Recenzia / Sladké nič

Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Prekladateľ: Róbert Hrebíček

Rok vydania: 2016

Väzba: Hardback

Počet strán: 336

akjcbvfuifiuuufgbu

Keď som zastal pred semaforom na križovatke Holly Road a Jackson Avenue, myslel som iba na horúcu sprchu a pivo, ktoré som si chcel dať s kolegom Quinnom. Po tomto dni sme si ho zaslúžili, veď sme pomohli zachrániť trinásť cestujúcich z prevráteného autobusu.

Josh a Avery pracujú v jednej nemocnici ako zdravotná sestra a záchranár. Josh je sukničkár a Avery zásadová žena. Avery Josha už dávno priťahuje, no Avery odoláva. Až do toho osudného dňa, kedy ich spojila dopravná nehoda. Vtedy sa začal ich spoločný život, ich príbeh lásky. Alebo je to všetko úplne inak?

Kniha ma zaujala hlavne kvôli autorke, od ktorej som už čítala Krásnu katastrofu a páčila sa mi. Dokonca ma aj obišli zvesti o šokujúcom závere, keďže som veľmi nečítala anotácie, proste som sa do tohto príbehu pustila len tak, nepripravená, čo ja nerobievam, väčšinou si dopredu o knihe zistím všeličo možné aj nemožné. A možno som dobre spravila, lebo o to viac sa mi to páčilo.

“Josh sa mi zahľadel do očí. Zdalo sa, že nás rozhovor si cení.“

Ako som už vyššie písala, kniha rozpráva o láske Josha a Avery, dvoch mladých zdravotníkov. Som rada, že bol príbeh zasadený práve do lekárskeho prostredia, od mala som mala takéto príbehy rada. A bola som aj potešená, že tentokrát sa jedná o dospelých ľudí, s dospelými problémami. Teda som sa vedela lepšie vžiť do situácií, ktorým museli čeliť.

Kapitoly sú písané, tak ako je to v poslednej dobe zvykom, striedavo z pohľadu Josha a Avery. Mám takéto striedanie uhlov pohľadu celkom rada, niekedy mi možno trošku trvá, kým sa dokážem preorientovať z postavy na postavu, ale aj napriek duševnej únave som to zvládla 🙂 Hlavné postavy som si naozaj obľúbila. Josh je nám od začiatku predstavovaný ako sukničkár, ale keďže tento príbeh začína spoznávaním Avery, nespráva sa tak. Takže je to len proste skúsený frajer, ktorý je však verný a oddaný, čiže trošku rozprávka, ale prečo nie? 🙂 aj my dospelí potrebujeme snívať. Avery je zas od začiatku trocha chladná, nedôverčivá, čo mi je sympatické, lebo ja tiež nikomu neverím 😀 ale každý ľadovec sa dá roztopiť, a tak ani Avery nedokáže odolať silnej láske, ktorá na ňu číha.

„Chvíľu mlčala. Zdalo sa mi, že sekundy ešte nikdy neplynuli tak pomaly. Nadýchla sa a vyriekla najkrajšie slová, aké som kedy počul“

Vzťah týchto dvoch ľudí som si skutočne užívala. Kvôli Avery preto, lebo sa pomaly učila dôverovať a prijímať dobré vo svojom živote. Kvôli Joshovi preto, lebo sa snažil prelomiť svoju „kliatbu“ a robiť niekoho šťastným. Veľmi sa mi páčilo, ako sa Avery snažil vždy pochopiť a podporiť, ako sa snažil vždy predčiť jej očakávania, zmeniť jej negatívny pohľad na vec. Asi dám túto knihu prečítať aj priateľovi, nech sa trošku nakopne 😀 Postavy sa časom vyvíjali, menili, ani jeden z nich nebol ku koncu taký, aký bol na začiatku, čo je dobre, pretože sme sa mohli meniť s nimi.

Krásne situácie striedali tie horšie, po ružovom období prichádzali aj problémy, tak ako je to aj v skutočnom živote. Niekedy sa mi zdalo, že tie problémy obaja trošku príliš hrotia, ale nikto nie je dokonalý a myslím, že aj v skutočnom živote by sme niekedy trochu preháňali. Ale myslím, že tých pekných situácií tam bolo viac, teda ja si ich viac pamätám, čo je dobre, pretože mi dobre padlo trošku tej sladkej romantiky, kedy sa zdá, že všetko bude krásne a dokonalé, aj keď nedokonalé, ak viete, na čo myslím. A navyše bolo pre mňa osviežujúce čítať konečne knihu, v ktorej netreba bojovať proti fantastickým tvorom, kde na nás z každého rohu neskáče akási magická sila, proste len taký „bežný“ príbeh, ktorý môže kľudne zažiť každý z nás. Preto tie úvodzovky, lebo koniec. Ja nebudem nič prezrádzať, lebo si to musíte všetci prečítať sami. Poviem len, že celý čas som tušila nejakú „habaďúru“, ale aj tak som sa netrafila do toho, čo sa tam naozaj stalo. A že celý ten koniec bol aj romantický, aj záhadný, aj hlavulámajúci. A že každý si môže predstaviť ten vlastný koniec, to sa mi na to páčilo. Že to mohlo skončiť aj tak, aj tak 🙂 no ale dosť už o koncoch, treba si to prečítať a užiť na vlastnej koži 🙂

„Keď som konečne otvorila oči, zistila som, že Joshova strana postele je prázdna.“

Odporúčam všetkým, ktorí potrebujú trochu reálnej romantiky, ktorí majú radi lekárske prostredie a ktorí majú radi prekvapivé zvraty.

IMG_20160808_135320