Recenzia / Ranč na Červenom vrchu

Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Prekladateľ: Zuzana Kamenská

Väzba: Hardback

Počet strán: 328

fkjhjhkdikr

Varovanie bolo krátke – vyhlásili ho akoby mimochodom. „Mŕtvoly boli zhromaždené a zničené.“ Moderátori v rádiu urobili niekoľko žartovných poznámok a to bolo všetko.

Scarlet pracuje v nemocnici, je rozvedená a práve sa rozlúčila so svojimi dvoma dcérami, ktoré ostanú na víkend u otca. Nathan žije v nešťastnom manželstve, jeho jedinou útechou je dcérka Zoe. A Miranda si chce so sestrou a ich frajermi užiť oddychový víkend. Títo ľudia nemajú nič spoločné, no osud ich aj tak zvedie dokopy. Svetom sa šíri smrteľná epidémia a títo ľudia sa stretnú na ranči na Červenom vrchu. Ako sa im podarí spojiť doteraz neznáme životy?

Ranč napísala Jamie McGuireová, od ktorej som čítala Krásnu katastrofu a Sladké nič a tak nejako som u nej zvyknutá na skvelú romantiku. Z anotácie mi bolo jasné, že hrdinovia tu budú čeliť akejsi katastrofe, ale aj tak som čakala hlavne tú romantiku. Dostala som však skvelú akčnú drámu, ktorú som vôbec nečakala. O to viac sa mi to páčilo, lebo to bolo také malé prekvapenie pre mňa. Čítanie som si strašne užívala a nemohla som sa od knihy odtrhnúť, bola som v neustálom napätí a navyše Jamie skvele vedela brnkať na city a hrať sa s našou psychikou. Výborne napísaná psychológia postáv, s každou som prežívala to, čo som prežívať mala a každú som mala svojim spôsobom rada.

“Niektorí ľudia, ktorých Skeeter s Jill poznali, stáli pokope s vyjavenými výrazmi rovnako ako my.”

V tomto príbehu sa stretávame s niekoľkými hlavnými postavami, ktorých očami sú aj písané kapitoly. Rozprávanie začína Scarlet, matka a zdravotná sestra, ktorá sa s nákazou stretne už v práci. Keď to naplno vypuklo, bola bez svojich dcér, ku ktorým sa chcela stoj čo stoj dostať. Po tom, čo ich nenašla v dome bývalého manžela, nechala na stene odkaz, že ich bude čakať na ranči Červený vrch, na ktorý často spolu chodievali. Druhý príbeh rozpráva Nathan, manžel a otec žijúci v zničenom vzťahu. Manželka ho opustila akurát v deň, keď v meste vypukla epidémia a Nathan sa snaží s dcérou Zoe dostať do bezpečia. Nenapadá ho nič lepšie, ako ísť za svojím švagrom a jeho rodinou. Trojicu uzatvára Mirandin príbeh, ktorá sa v chrobákovi vezie so svojou sestrou a ich frajermi za otcom na Ranč, kde dúfajú, že si oddýchnu po ťažkom období v škole. Po ceste stretnú ešte bývalého vojaka Joeyho, ktorý sa stáva súčasťou ich partie.

Títo ľudia sa stretnú na spomínanom ranči, no dovtedy musia čeliť naozaj ťažkým situáciám, kde sa prejavuje ich osobnosť a povaha. Scarlet je naozaj silná žena, ktorá nemá žiaden iný cieľ, len nájsť svoje dcéry. Bez nich nevie byť šťastná a urobí pre to naozaj všetko. Nathan je muž s dobrým srdcom, ktorý by neublížil ani muche, no svoju dcérku chráni vlastným telom. Miranda je na svoj vek naozaj vyspelá a rozumná, v krízových situáciách si dokáže zachovať chladnú hlavu, narozdiel od jej sestry, ktorá je dosť psychicky labilná a často ju treba upokojovať. Ich chalani sú naozaj sympaťáci, najmä ten sestrin a do toho vstupuje Joey, ktorý ako bývalý vojak vie, čo robiť a Mirandu zvláštne priťahuje. Po ceste a na samotnom ranči sa stretávame aj s ďalším sympatickými aj nepríjemnými ľuďmi, ktorí buď príbehom len prechádzajú, alebo sa zdržia dlhšie. A všetky tie postavy sú ta dokonalo vykreslené, že som mala pocit, že som ich naozaj stretla.

“Sedela som na kovovej rozkladacej stoličke pri stole, bradu som si opierala o dlaň. Jediné, čo mi bežalo mysľou, bolo, že noc pred apokalypsou som sa mala lepšie vyspať.”

Na ranči sa musia všetci naučiť určitému systému, vychádzať spolu a držať pri sebe. Pre niektorých je to ťažšie, pre iných ľahšie, ale každý na tejto púti niekoho stratil a všetkých spája strach a chuť prežiť, o to viac títo doteraz neznámi ľudia k sebe lipnú.

everytime when he´s going away…

Nebezpečné scény boli napísané zaujímavo a napínavo, pri ich čítaní som ani nedýchala, pri citlivejších scénach som mala so sebou čo robiť, aby som neplakala. So všetkými som to prežívala, držala im palce a súcitila s nimi. Navyše som sa tu pasovala so zombie tematikou, ktorá je pre mňa neskutočne desivá, takže som určite nemohla ostať chladná.

img_20161211_200107

Ak hľadáte niečo iné ako YA, niečo desivé a zároveň emočne silné, odporúčam vám práve túto knihu. Zaručujem vám, že vám nebude nič jedno, že vám na postavách bude záležať a že budete bojovať s nimi.

2 thoughts on “Recenzia / Ranč na Červenom vrchu