Recepty /Krémová roláda

Tak si na materskej nemám čo robiť ( haha 😀 ), normálne že nuda… dobre, drístam. Využila som čas, kedy moja hurikánka Katrina spala a že bol chlap doma a mohol nad ňou držať ochrannú ruku a pustila som sa do pečenia. Nepiekla som celé veky. Počas tehotenstva mi bolo príliš zle, aby som sa k tomu odhodlala a už mi to nesmierne chýbalo (lebo pečiem rada, naozaj).

Rada skúšam stále nové recepty (mám ich toľko, že za život to nestihnem všetko povariť a popiecť, ale nevermind) a do rúk sa mi dostal recept na zaujímavú roládu. Pôvodne mala byť citrónová, ale keďže dojčím, citrusy by som jesť nemala, nebude ich jesť teda ani môj muž. Spočiatku som sa rolády trošku obávala, cesto vyzeralo tak všelijako, ale nakoniec to všetko dobre (a chutne) dopadlo. Nechajte sa inšpirovať 🙂

Potrebujeme:

Na cesto

  • 5 vajec
  • štipka soli
  • 125g kryštálového cukru
  • 100g hladkej múky
  • 1/2 sáčka kypriaceho prášku

Na plnku

  • 125g smotany na šľahanie
  • 75g práškového cukru
  • 300g tvarohu (použila som jemný)
  • 250g mascarpone

V miske vyšľaháme vajcia s cukrom, soľou a 2 lyžicami teplej vody, na svetlý, nadýchaný krém. Múku a kypriaci prášok preosejeme na krém a zľahka premiešame.

Rúru vyhrejeme na 200°C. Plech vystelieme papierom na pečenie, vylejeme cesto, uhladíme povrch a pečieme 15 minút.

Na stôl si rozložíme kuchynskú utierku a posypeme cukrom. Na to vyklopíme upečené cesto a ešte s utierkou zrolujeme (po dĺžke, nie po šírke, lebo aj to sa mi už stalo 😀 ) a necháme vychladnúť.

Zatiaľ si pripravíme krém: šľahačku zmiešame s 2 lyžicami cukru a vyšľaháme do tuha. Zvyšný cukor dohladka vymiešame s mascarpone, primiešame tvaroh a nakoniec zapracujeme šľahačku.

Vychladnuté cesto rozbalíme, natrieme dve tretiny krému a zrolujeme. Povrch rolády potrieme zvyšným krémom a ozdobíme ovocím podľa vlastného výberu (ja som použila maliny).

Dobrú chuť! A dajte vedieť, ako vám chutila 🙂 Nám chutila veľmi 🙂

img_20170223_101218img_20170223_102305

IMG_20170223_102316.jpg

 

Pridaj komentár

