Čitateľské myšlienky / Mapa, ktorá vedie k tebe

Nikto nespravil takú dokonalú fotku z promócie na Amherst College v Massachusetts, na ktorej si s dvoma najlepšími priateľkami, ako tvoja mama. Tvoja mama, hoci je povestná tým, že nevie narábať s fotoaparátom a neznáša, keď ju niekto požiada, aby ho odfotila. Zrejme do nej vložila všetku materinskú mágiu, kým ťa dospelosť navždy odveje.

efgkjnnjfkdik

Heather práve ukončila vysokú školu a o svojom živote má jasnú predstavu. Po škole si oddýchne pri cestovaní po Európe a potom sa pustí do dospelého života v banke v New Yorku. Heather mala vždy všetko naplánované, dopodrobna premyslené. Ale keď do jej života vnikne živel v podobe Jacka, ktorý cestuje podľa denníka svojho starého otca, je na čase svoje plány prehodnotiť a pridať na mapu aj zopár neplánovaných miest. Ako to však dopadne, keď sa stretnú dva tak odlišné svety?

“Lenže nič ešte nebolo otvorené. Končili sme zábavnú noc, ktorá sa postupne menila na pochod do pekla. Stále som sa cítila opitá a unavená.”

Milujem knihy o cestovaní. O cestovaní, kde okrem sveta hrdinovia spoznajú aj sami seba. Svoje pravé ja, svoje ozajstné túžby, zmysel života.

tumblr_liwamgWKMf1qiunvpo1_500.gif

Milujem knihy o cestovaní aj preto, lebo ja sama sa k cestovaniu nedostanem a tak aspoň prostredníctvom kníh môžem spoznávať krajiny, po ktorých by som chcela chodiť. Našťastie mám tak veľkú predstavivosť a fantáziu, že sa často cítim tak, akoby som tam naozaj bola a prežila zážitky, o ktorých len čítam. Niekedy vôbec netuším, čo je skutočnosť a čo len výplod mojej fantázie… ale to asi všetci knihomoli poznajú 🙂

“Naše oči sa k sebe prilepili. Nebolo to na vrchole hory ani na brehu modrého oceánu či na rozkvitnutej lúke. Bolo to v centre Krakova.”

Hlavní hrdinovia v tejto knihe sú mi od začiatku menej sympatickí. Pretože ich zoznámenie bolo trochu zvláštne, z ich prvého rozhovoru som bola v rozpakoch. Neviem, či by som dala Jackovi druhú šancu urobiť dobrý prvý dojem, ale možno, keby ma veľmi presviedčal… 🙂 Ale v knižnej podobe som mu šancu dala a dobre som spravila, lebo sa z neho vykľul ozajstný sympaťák s dobrodružnou a sentimentálnou dušou. Veď cestovanie na základe denníka starého otca nemôže byť iné, len sentimentálne a hrozne romantické. Svojou dušou dobrodruha a človeka, čo žije pre prítomný okamih, očaril aj pragmatickú Heather, ktorá si potrebuje všetko dopredu naplánovať (haló, to píšete o mne?). Heather sa zrazu rozhodne upustiť od svojich cestovateľských plánov a stráviť čas s Jackom na miestach, ktoré ani nechcela navštíviť. Ale veď prečo nie? Čo je zlé na troche nevyspytateľnosti? Hlavne, ak sa po prázdninách plánuje vrátiť zase do svojich koľají a žiť život, aký má pripravený. A keď sa tá zmena týka cestovania s krásnym a milým mužom… však? 🙂

tumblr_llh0a2O2S91qhnvvv.gif

Jack ju niektorými svojimi výrokmi o živote v klietke zvanej „veľkomesto“ vie poriadne rozčúliť, ich vzťah je raz hore, raz dole, záleží, čo komu vykĺzne z úst. Veď nie je jednoduché zohrať sa aj v dlhoročnom vzťahu, nie to v takom, ktorý sa práve začína rozvíjať. Obaja majú odlišné predstavy o živote a ako by mal byť prežitý. No láska je o kompromisoch. Ale ktorý kompromis je ten pravý? Vždy je niekto, kto sa musí prispôsobiť trochu viac.  Niekedy to, čo sa zdá ako lepší nápad, môže byť fiaskom…

“Pri západe slnka ma Jack zobral zasadiť strom.”

Nechcem nič prezrádzať. Len poviem, že sa budete rozčuľovať, prečo sa stalo, čo sa stalo. A budete plakať. A budete tým dvom tvrdohlavcom držať palce a budete na nich kričať, nech už sa konečne spamätajú a budete sa  na nich usmievať a kričať „no konečne!“

tumblr_otvj9wJLl41qhs3zuo2_400.gif

Lebo taká to je kniha. Že vám nedá spať a budete musieť nad niektorými vecami rozmýšľať. Že nie je všetko také jednoduché, aké sa to napíše a že občas život pripraví niečo, na čo vôbec nie sme pripravení. Už záleží len na nás, ako sa s tým vysporiadame.

Ak máte radi knihy, kde sa dvaja hľadajú, aby sa našli na cestách a občas sa sami sebe aj stratili, čítajte Mapu, ktorá vedie k tebe. Mňa moja čitateľská mapa zaviedla k tejto knihe a som rada za túto skúsenosť.

20180420_155208.jpg

Precestované krajiny:

  • Holandsko
  • Poľsko
  • Francúzsko
  • Taliansko
  • Česko
  • Bulharsko

Akú knihu, kde hrdinovia cestujú, ste naposledy čítali vy? Napíšte mi do komentárov 🙂

Originálny názov: The Map That Leads To You

Autor: J. P. Monninger

Vydavateľstvo: IKAR

Prekladateľ: Oľga Kralovičová

Rok vydania: 2018

Väzba: Hardback

Počet strán: 376

button bux

Pridaj komentár